15 september 2011

En egen munk!

Någon mer än jag som såg på Svenska Miljonärer igår? Oj vilka människor dom har hittat man kan undra hur de egentligen lyckats, men det är inte det som detta inlägg ska handla om. Utan kvinnan som startade FACE Stockholm. Hon bodde i vad hon själv refererade till "lekstugan" och hade en urgullig lada som hon inrett och gjort om till boningshus. I detta boningshus visar hon upp två st soffor som ska kläs om helhemska soffor som jag förstår ska kläs om. Men vad man först inte ser är i denna hemska soffa sitter det en liten munk och mediterar! En liten tam munk som är mer som en liten hustomte, det roligaste i allt verkar vara att hon inte kan kommunicera med honom utan tolk. Helfestligt! Det mest komiska i allt är när hon är påväg därifrån och munken tror att han ska följa med så säger hon "Stay" och pekar liksom med hela handen åt honom att stanna kvar! Jag vill också ha en tam liten munk som sitter i min hemska soffa och mediterar som jag kan ta med till mina väninnor på cocktailparty som en liten partyhöjare! Så från och med nu så kommer det alltid att stå "liten tam munk" överst på min önskelista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar