15 december 2010

Hur tänker ni?


Ja nu tänker jag sticka ut hakan och säga som jag tycker. En sak som gör mig heligt förbannad. 
Blir arg redan nu när jag sitter i soffan och bara tänker på det!
Ok vi ska prata om ljus, ljus är bra det är inte det jag är förbannad på utan hur detta används av några.
Utebelysning på vintern är det säkert många som tycker är svårt. Vet själv hur det lät hemma när pappa fixat utegranen! Men vissa människor nöjer sig inte med det. Nej istället för att pynta så det blir så vackert det bara kan på vintern. Med adventsbelysning i fönstren och gran ute utan hela kåken ska förstöras och spökas ut.
Detta gnissel kan jag inte försvara, jag kan inte se någon som helst mening med detta.
Är det för att:

- Kolla på oss vi har pengar vi! (såsom elen kostar nu)
- Jag är så jävla mörkrädd så har jag inte 14 meter ljusslang vågar jag inte gå ut.
- Nu ska vi reta Elin så hon nästan grinar! 
- Jag tror jag bor i USA och att alla tycker detta är snyggt. 
- Nej jag tycker bara det är kul att ha den fulaste kåken i närheten.

Jag kan inte komma på en enda anledning som jag tycker berättigar detta beteende. Andreas och jag hade en diskussion förra året då vi åkte "annersia" till Torsby och åker förbi en kåk som fick igång mig. Andreas säger då att de får väl göra som de vill. Det är ju deras hus. Det är så sant min kåk skulle jag aldrig förfula på detta vidriga sätt.. Respektera era hus och försök göra dem så vackra ni bara kan. Det tycker jag husen är värda som står stött hela året för er.

Jag kan tänka mig att tillägga till gran och adventsbelysning granris och ljus på balkongräcke om man nu har balkong. Men där går min gräns. 

Nu ska jag lägga ut julhälsning från oss här på sidan!
Håll koll!

[ta hand om det som betyder något]



6 kommentarer:

  1. Håller med, det är smaklöst och groteskt! Vi behöver spara energi! Har en känsla av att det handlar om allmänt vulgära människor som sitter därinne inne i jeans med gällivarehäng, thsirts utan ärm och jäser... fsst det är väl fördomsdfullt...

    SvaraRadera
  2. Jag vet vilket hus du menar och det blir mer och mer för varje år. Det är bara för mycket
    Farmor

    SvaraRadera
  3. självklart blir de för mycke med all belysning överallt. men om de tycker det är snyggt så låt dom ha det, titta inte när du åker förbi. tänk om nån skulle klanka ner på ditt hem eller hur du klär dig tex. du skulle nog bli rätt sårad...
    En som apsolut inte tycker de är snyggt .men folk måste ju få ha de som dom vill....man har ju ett val..
    titta inte

    SvaraRadera
  4. Hahaha.... Ja du vännen.... Du skulle komma hem hit till slottet hör jag! ;) Nejdå.. Det är inte så farligt... Men vi har ett jätte tjusigt ljus-draperi över enen vid husknuten, och så har vi nått liknande draperi, hängande runt altanen som hänger ner jättefint! :) Sen har vi ju naturligtvis stakar & stjärnor i alla fönster!!
    Därimot har jag lite svårt med att det ska vara massa olika färger i belysningen. Jag tycker det är fint med vitt, eller neon blått! Men INGA andra färger. Så jag klarar inte av alla dessa ljusslingor med multi, grönt, rött, gult m.m.m. Det tycker jag ser ut som cirkus!

    Men det kanske är tur att smaken är som baken! TÄNK om vi alla skulle vara lika!? Elin - Då skulle ju du också heja på det bästa hockeylaget i elitserien! ;D Haha!

    Love you! <3

    SvaraRadera
  5. Nu får du nog ta å passa dig Elin... när du fyller jämt så kommer... (bäst att inte nämna några namn)... klä in hela ditt hus i färgglada blinkande ljusslingor och ställa ut tomtar som sjunger julsånger över hela gräsmattan=) HeHe

    Hoppas att allt är bra och att du inte drömmer allt för många mardrömmar av denna tanken!
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Karin; Tack för tipset, ska minnas detta till 2012.

    SvaraRadera