26 november 2013

Landat efter helgen!


Helgen var magisk på många sätt.. Jul på Liseberg var otroligt vackert men delade upplevelsen med lite för mycket folk för att vara perfekt.

Uggla är Uggla, mer behövs egentligen inte sägas, otrolig känsla när han drog igång de gamla låtarna. Är ju uppvuxen med Uggla, både på LP skiva och kassett. Som 4-åring sjöng jag pissfittor på järnvägsgata i Torsby med nervevade rutor, något år senare sprang jag runt hos farmor och sjöng jag mår illa för full hals. Varvid min fina farmor fångade mig i farten och höll mig över slasken i köket och sa "ska du spy - så gör de nu". Då gick jag hem och hämtade kassetten med låten på sedan dansade jag och farmor i köket.

Vi hälsade på fina morfar. Underbart att se honom men han började tröttna på mig sa han, vi var ju nere för 3 veckor sedan med så. : )

Vi eller "Chaffisen" körde fel, inte en gång inte heller två gånger utan fler ändå. Trafiköverträdelserna tänker jag inte ta upp här men det vart det några med, men vi kom dit vi skulle om än med lite omvägar. Men tänk så mycket vi fick se, oljecisternerna på Hisingen, Centrum när det inte var meningen, trädgårn.. Ja listan kan göras längre.

Vi njöt av god mat och goda drinkar, många skratt alla kanske inte snälla men ack så hjärtliga. Vi gjorde Nordstan också där inte ensamma. Starbucks fick besök och nöjda muggköpare ;) Hihi.. På hemvägen hann vi även med Överby i Trollhättan, där glödde Visakorten mer än på Nordstan. Men alla var nöjda och glada för de. :) Inte så mycket julklappar som jag tänkt vart de men de hinns väl ;)

Nu spelas Uggla för fullt hos mig, nyss tränat och ska kasta mig in i discoduschen innan jag dyker ner i skolböckernas förtrollande värld.


[ta hand om det som betyder något]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar