9 oktober 2010

PRO-invite någon?


Jag måste få beklaga mig lite, insåg idag att redan vid min ringa ålder gått och förvandlas till tant!
Kanske inte kommer som en chock för er men för mig var detta ett slag under bältet som jag sent kommer att glömma. Man kan nästan säga att jag skrev över 40+ strecket direkt.
Har fått höra när jag hade kiosken av en kund att alla flickor/kvinnor över 14 är tanter men tycker väl att när man är 23 år och inser att man börjar bli gråhårig är väl botten nådd va?
Japp dumt som fan av mig att skriva ut det här på bloggen istället för att förneka in i det längsta och färga håret så att ingen märker. Men måste erkänna att hade det inte varit för att vi skulle hem idag hade jag nog tillbringat dagen under täcket tills någon varit och köpt hårfärg till mig.

Jag kanske har lite för bråttom med att kalla det grått med kanske bara är kontrasten från det som fortfarande har lite hårfärg i sig till utväxten eller så är det helt enkelt så att jag är grå!
Har ju färgat mig någolunda regelbundet i ganska många år nu så när denna skiftning först uppenbarade sig kan jag inte med säkerhet säga. Kan bara säga att jag såg det i förmiddags när jag borstade håret. Det är en sak som inte händer allt för ofta nu mer, då man bara sätter upp håret.
Kände att jag ville dela med mig av denna fasansfulla insikt. Behöver allt stöd jag kan få. Då menar jag alltså sällskap på bingobesök, syjuntor, baskerprövning PROdanser mm. 

Hoppas nu att ni kan läsa mellan raderna och inse att jag skriver detta med ett uns ironi.

/Elin 

2 kommentarer:

  1. Nääähääää, va det ironi menar du? DET fatta man ju inte.
    Det är inte min skalle du sett?

    SvaraRadera
  2. Jag blir med dig till PRO vännen min! ;-)

    SvaraRadera