4 november 2010

Lysvik!

Ja det har varit lite klent med uppdateringar det vet jag men det är ju inte så att vi inget haft och göra direkt..
Torsdag förra veckan åkte vi hem för vår första natt permis. Det gick hur bra som helst :)
Men vi kände på fredagen att vi skulle allt klara en natt till så vi ringde till avdelningen och hörde om det var OK. Det var det, så på lördag åkte vi tillbaka men man skulle kunna säga att vi vände i dörren! Vi åkte tillbaka till Lysvik bara någon timma senare. Då över helgpermis. Allt gick bra och vi känner att vi klarar av det! Så måndag återigen resa till Karlstad, men då för något annat.
VI lev då utskrivna ifrån avdelningen och inskrivna i Hemsjukvården, vilket innebär att vi är hemma och en sköterska kommer någongång per vecka hem till oss för vägning och provtagning.
SÅ NU ÄR VI HEMMA!
Och töserna är redo att bli Lysvikshönor. :)
Inte nog med att måndagen i sig var stor en bidragande orsak till att den kommer att bli extra minnesvärd är att det infaller med min älskade Mormors födelsedag. Detta tycker jag är grymt häftigt, men också lite skrämmande.
Hade ju iofs siktat på att föda på Morfars födelsedag men det ville sig ju inte (missa ganska stort där).
Men passande nog så kom vi HEM på Mormors. :)

Vi mår bra, töserna växer så det knakar och vi sover inte.
Men det är väl så det ska vara, hörde en på TV som sa att man inte sover de två första åren så det är väl bara att vänja sig antar jag. :P

Om en vecka kommer Morfar hit och hälsar på :) 


[Ta hand om det som betyder något]


1 kommentar:

  1. Ååååh va underbart för er vännerna! <3
    Äntligen på hemmaplan!!! :-)
    Skönt att höra att ni mår bra också! Och vad massa kul jag har att se fram emot! - Ingen sömn på 2 år!!? Jag kommer förmodligen bli folkilsken!? Haha.....
    Jaja, det får man väl ta! :-)

    MASSA MASSA KRAM till er!!!! <3

    SvaraRadera