14 januari 2011

andra inlägget idag! Vad händer?


Ska inte hålla mer på "hemlisen". Men Andreas ska jobba till veckan så jag ska vara hemma men de små änglarna. Kom nu kära vänner ihåg min formulering där (änglar) alltså, kanske inte de orden jag kommer skriva om en vecka. Men är helt övertygad om att det kommer att gå bra och vara bra för oss alla fyra. Som det är nu gör vi ingenting. Vilar, sover ser på film det är i princip det som händer mellan matning och bytning.
Men hoppas att detta kommer att ändras nu när man får lite mera rutin igen!

Idag har jag varit med mor och far till T-by, hämtat ut en utbetalningsavi dom gillar jag skarpt! Får sådana lite titt som tätt, jag är så jävla bra på att betala räkningar att jag brukar få tillbaka pengar. De ni!
Men så är inte fallet denna månad Försäkringskassan har haft haveri så jag har ännu inte fått mina pengar! Nästan så jag funderar på att rymma landet innan fogden knakar på. Undra sa flundra om de betalar mina påminnelser och avgifter pga att de inte betalt ut?
Ringde dem i förrgår och fick till svar - nu har jag skickat ditt ärende till handledare. Men detta är ju inget nytt har ju fått ersättning sen juni. Men eftersom de haft problem måste alla ärenden ses över personligen!!!!
Suck och stön säger jag!
Ringde då igen idag och tjejen jag pratade med bad om ursäkt och bad min vänta kvar så skulle hon fixa det!
Wiiihoo, men sedan kom det, jag kan tyvärr inte göra något då personen du prata med senast skickat det till fel avdelning och då har inte jag behörighet. Hon skulle skicka det till RÄTT avdelning och de har 48 timmar på sig. Men fick iaf en ursäkt inte för att den betalar några räkningar men det är mer än man brukar få från dem så jag är ganska nöjd i vilket fall!
För att redan nu bryta gamla mönster ska jag ta och städa ihop lite!!

Ta hand om det som betyder något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar