15 januari 2011

Ja jag vet vad jag skrev men...

jag kan liksom inte låta bli.
Detta är min blogg med mina åsikter och funderingar, är det någon som tar illa vid sig eller tycker jag har helt fel.
Då vill jag bara säga som så att det skiter jag blankt i.

Vargjakten-
Ett beslut har tagits att ett antal vargar behöver skjutas undan, detta beslut är taget av politiker i Stockholm som egentligen inte vet hur läget är där vargen befinner sig men det är inte det vi ska gå in på nu. Utan beslutet är taget och tilldelningen på varg är gjord. Värmland får skjuta 6 vargar. Inte ett skott avlossades i Värmland idag ska väl läggas till då. 
Totalt sköts 9 av de 20 vargar.
Men då kommer vargkramarna som tycker att det är så fel att skjuta vargen, har läst en massa kommentarer då folk verkar tro att jakten handlar om att jägarna är rädda om sitt älgkött. Eller att jägarna är barbarer som springer runt och leker Tarzan med sina vapen.
Om t.ex. inga älgar sköts undan varje år skulle det bli alldeles för många av dem och det skulle innebära att olyckorna med älg inblandat skulle öka dramatiskt. 

Jag vill inte ha varg, eller jo den får gärna finnas men då långt in i mörka skogen långt borta från bebyggelse och tamdjur. Inte som det är nu att de kommer närmare och närmare hela tiden. Jag vet en massa vars hundar blivit vargmat. Jag vet även folk som pga rädsla inte släpper ut sina hundar. Ska det behöva vara så 2011? Vad är nästa steg? Om några år kanske vi inte vågar släppa ut våra barn. Men heey vargen har rätt att leva den med. Det är ju högre straff att ha ihjäl en varg än att mörda en människa. HELT SJUKT! 

Idag har en del aktivister varit ut i skogen för att sabba jakten genom att skjuta raketer,är ni helt jävla puckade?
Ni menar då att ni är djurvänner, ni ska rädda djuren genom att skicka upp raketer som säkert inte stressar djuren ett dugg? De sitter säkert under en gran och tänker gud vad fint att de tänker på oss och hjälper oss.
Nej ni är dummare än tåget!
Som sagt detta är mina tankar och åsikter passar det inte läs inte!


Ni som varit ute på jakt idag klappa er själva på axeln från mig och sträck på Er! 



2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag håller med dig, men jag älskar dig Elin! Det jag tycker är mest otrevligt är den otrevliga stämningen i debatten... Det får mig att tro att det är människan som är ett större hot än vargen... Inte ska väl någon behöva be om ursäkt för sina åsikter! Mer diskussion för och emot vill jag höra, så att jag kanske kan bilda mig en egen uppfattning.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte säga annat än att jag håller med dig till punkt o pricka min vän! /Tack.

    Och sen hoppas jag att få se dig & de små snart!!!! Miss U.

    Massa Kram! <3

    SvaraRadera