2 februari 2011

Onsdag


Skön dag idag, skönt när solen tittar fram :)
Har promenixat runt byn nu, men fick sådana förbaskade skavsår så jag gick in till mamma och stal ett par gympaskor såpass att jag tog mig vidare iaf.
Pratat med försäkringskassan med, och de kunde inte ta något beslut då de inte kan se varaktigheten i min inkomst.. ????? Sjukgrundande inkomst är ju de pengarna man skulle ha haft om man hade jobbat och hade inte kiosken gått i konkurs hade jag ju haft samma lön som innan.
Men ändå kan de inte se varaktigheten som han sa ett hundratals gånger. Jag tycker nog att man kan se det, var på samma arbetsplats i 3 år så visst hade jag varit kvar om det inte kursat.
Men men får se vad som händer där, det skulle skickas vidare till överklagning nu iaf. Men det kan ta tid, killen jag pratade med ringde iaf till dem och sa att jag skulle ha mina pengar enligt den SGI uträkningen jag har. Annars var det låst i väntan på beslut därifrån så nu i slutet av veckan får jag så jag klarar räkningarna i vart fall.
Att det aldrig bara kan få flyta på och fungera. Men nu känner jag att jag har orken att bråka med dem den har ju inte funnits innan. Men jag vet ju att jag har rätt så jag ska stå på mig!

Imorgon ska vi till Karlstad och sjukhuset igen. Men det blir sista gången som inskrivna iaf :) Från och med imorgon är vi som vilka som helst! Ingen mer hemsjukvård :)

Jag har inget emot att dö, bara inte imorgon, jag har en del jag skall göra först.
Astrid Lindgren



1 kommentar:

  1. Ja ge dig inte, jag håller tummarna för dig ;)

    SvaraRadera