5 juli 2010

5/7 Det går bra nu!


Igår hade jag en liten dipp, var så in i baljan trött. Sov mest hela dagen, var väl mycket för att mor och far åkt hem kanske.

 Igår kväll/natt fick grodorna komma ut och ligga på bröstet hos oss med. UNDERBART kan jag säga. 2,5 timma var de ute. Jag njöt konstant, trots att Stina kanske inte gjorde det hela tiden. Hon halkade ner lite så fick korrigera henne lite. Inte populärt kan jag säga, kom lite grymtande från henne. Ett helt underbart ljud det med. Trots att det var i hennes mening negativt kom allt en glädjetår i mina ögon! 

Jag har kommit igång med mjölkningen med, snart dags för hinkar känns det som. (kul för er att veta kanske men så är det) Skönt att det funkar, kommer ju att ha lite press sen har ju trots allt två små parvlar som ska ha.  Kallar mig själv för Rosa eller Mamma Mu. :) Säger det till personalen att det inte blir att flytta hem till lägenheten utan pappa får göra i ordning ladugården hemma så jag har någonstans att bo :) 
Vad gjorde man utan humor?
Vi har allt vår egen lilla bondgård här med. Jag är kossan, sen finns det en stol de kallar för hästen. Sussie har vi kallat hönan för hon kacklar mest hela tiden så det är som hemma fast annorlunda :)
Nu låter det som om vi är riktiga bönner men det är vi inte!!! 


Mitt ljuvliga Lysvik! <3 



/Elin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar