9 juli 2010

9/7 Storstadens plågor!


Ja då har man en ny upplevelse att lägga till storstadens vardags plågor.
Jag har blivit rånad idag, ta´t lugnt nu har både mobil och plånbok kvar men..
Kom på förut att jag glömt tändaren så kila in på Pressbyrån och skulle köpa mig en ny, hade bara 9:- löst i plånboken så tänkte att om de kostar 10:- så får han få en krona imorgon när jag säkerligen kommer att köpa kaffe.
Men döm av min förvånining när killen i kassan säger 18:-.
18:- för en tändare! 
Jag tyckte när jag hade kiosken att 10:- var för mycket och skämdes nästan när jag sålde dem men 18:- för en helt vanlig svart tändaren, den funkade iofs men annars vet jag inte om det var värt det.
Den som tappar bort min dyra tändare ska jag flå levande och mata till råttan jag såg häromdagen....



/Elin

1 kommentar:

  1. Haha,ja det går ju att skratta åt dina ord så här hemmifrån,men tycker det är snudd på kriminellt att låta en Pressbyrå få gräva guld inom ett sjukhus område.
    Jag minns Elin..alltför väl hur vansinnigt dyrt ALLT var i kioskerna (butikerna),
    både på BKÖ och Sahlgrenska där vi bodde mest,Daniel o jag.(Ibland hela familjen)
    Det borde vara tvärtom,för det är få gånger i livet 'omkostnaderna' blir så höga,som när man måste vistas på sjukhus längre tid.
    Dessutom är det ju många som inte har ngt annat val..menar ingen som kommer o hälsar på,som kan ta med saker man behöver,osv..
    Lustigt det där med Pressbyrån..för de finns mest på just sådana platser,där folk inte har mycket till val.
    Tex vid tåg/buss centraler,flygplatser etc..där folk oftast har brått o tider att passa m.m
    Pressbyrån är inget typiskt'stora staden' begrepp,Elin..Lilla Strömstad har minst en P.B
    Och...Vi köper våra tändare på ÖoB,BIC i 3-pack kostar 19:-..så de så.

    Ta nu hand om Dig,er alla o känn våra varmaste Lyckönskningar inför var ny dag
    Kram från Majorna(utan en enda Pressbyrå!?)

    SvaraRadera