24 juli 2010

24/7 Solstaden

Vill börja med att be om ursäkt för dålig uppdatering. Men det har varit mycket runt om
 oss som ni säkert förstår med "hemresa". Något närmare hem i vilket fall.
Det var ett litet äventyr och ganska mycket krångel innan vi hade bägge våra töser här i Karlstad. De skulle ju flygas hit i flygambulans. Men i sista stund så meddelade Karlstadsflygplats att de inte kunde landa där pga personalbrist på söndagen. Astrid som flögs först fick då landa i Örebro och åka ambulans till Karlstad. Sedan blev klockan för mycket för att påbörja en ny resa med Stina så hon skulle få flyga nästa dag. (Andreas och jag åkte ju tåg på söndags morgon (tack James för bärhjälpen) det var en chansning vi tog, skräcken var ju just det som inträffade att vi inte skulle få hit bägge två eller att nått hände) Även på måndagen så krånglade Karlstadsflygplats och ville inte att de skulle landa.Men då togs beslutet att det bästa var att köra med ambulans hela sträckan och så blev fallet på måndag kväll hade vi bägge töserna hos oss igen och man kunde slappna av och njuta av att vara i Värmland igen. 

Har varit hemma 2 gånger! Kände att jag behövde det för att kunna slappna av och bli mer harmonisk. Skönt att se att mitt Lysvik faktiskt finns kvar :) Det är sig likt inget har ändrats och det var det som jag ville se. Katten visade klart och tydligt att han inte var glad på mig ett bra tag. Han vägrade att titta på mig till och med, men mjuknade upp när jag kom hem andra gången han låg hos mig hela natten. :)

Har vart en del besök (välkommet) men än så länge är det anhöriga som får se underverken, ni andra som vill hälsa på oss är hjärtligt välkomna ni med med då är det Andreas eller mig som ni får nöja er med.
I torsdags kom min morfar från Göteborg hit och fick se sina barnbarnsbarn, vad stolt man blir att få visa upp något så fint. Stolt som tuppen kan man lugnt säga. Igår fredag var Andreas mormor här och kikade och pillade på dem. 
Sedan har ju mormor, morfar, moster, farmor, faster och farbror varit och hälsat på. :)
Tror de är nöjda med ;)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan försöka slappa lite. Måste nog det för mjölkningens skull om inte annat... 
/Elin

3 kommentarer:

  1. Nu är det bloggtorka här.. =(

    SvaraRadera
  2. Tack för den härliga upplevelsen igår, fredag 13/8 då jag fick ha Stina i famnen. I dag lördag är det farmors tur och hon kommer att njuta precis lika mycket som jag gjorde.
    Löv jo

    SvaraRadera
  3. OM..jag njöt till fullo, det var nog den härligaste upplevelse jag varit med om. Jag hade Astrid för de tyckte att det var orättvisst om bara Stina skulle få komma upp. Jag och Astrid njöt verkligen *kram*

    SvaraRadera